Altijd een goede, stevige tegenstander waar we de laatste matchen telkens onze handen mee vol hadden.
Zeker na het seizoen durven ze al eens aantreden met wat competitiespelers. Dat was vandaag zeker niet anders.
De coach bracht wat extra technische richtlijnen en zette iedereen nog eens scherp.
We waren er helemaal klaar voor en Stek floot de wedstrijd op gang.
Die begon goed voor OC. Het spel speelde zich vooral af op hun helft. Racing Peer kon maar moeilijk om met de hoge druk en OC voetbalde de eerste kansen bij elkaar. Toch bleek al snel dat het ook vandaag niet gemakkelijk ging zijn. Racing Peer voetbalde goed mee en kwam er af en toe gevaarlijk uit.
0-0 bij de rust, dikke druppels zweet (bij sommmige wel hele dikke) maar toch vertrouwen dat er iets in zat voor ons.
2e helft: de bank het veld op. Bucky voor Berben, Jef voor Yves. Het spel zette zich verder: hoog tempo en goed voetbal langs beide kanten.
Na 10min toch een doorbraak. Moller onderschepte een lange bal naar de zijlijn, gaf hem voor en Daniels trapte loeihard de 1-0 naast de paal binnen.
Op een diefje? Zeker niet!
OC duwde verder door.
Supersub Jef (die na onderhandelen onder de rust toch weer de spits-positie vast kreeg) legde de bal klaar voor zijn linker (hoe dat weet niemand) en trapte de 2-0 mooi tegen de netten. Punt gemaakt en coach niks te zeggen: vanop de rechtsback was dat nooit gelukt.
Er kwam meer ademruimte en OC vond het vertrouwen om de bal wat meer in de ploeg te houden. Racing Peer zakte weg en er kwamen hier en daar wat gaten.
Ook de andere supersub Bucky (die na Jef zijn overtuigende woorden dan maar op de rechtsback was beland) werd belangrijk. Een knappe lange bal naar Frits die hem netjes binnenlegde. 3-0!
Racing Peer gaf niet op en kwam er nog een paar keer uit op de counter.
Hun spits werd foutief afgestopt in de 16. Duwde hij de bal net iets te vroeg vooruit, of was Jannes te laat? T is maar hoe ge het bekijkt. Strafschop zei Stek (nadat hij floot).
Die belandde op de paal. De 3-0 bleef op het bord.
Even later was het wél prijs. Ook OC was niet meer al te scherp en liet wat meters. Spits profiteerde en knalde knap de 3-1 binnen.
Nog effe doorduwen was de boodschap. Frits stuurde Cypers diep, die was niet egoïstisch en legde opzij naar Moller die met wat moeite zijn laatste goal als niet-vader binnenfrotselde.
4-1, boeken toe, stoof rustig laten uitpruttelen en samen met onze talrijk opgekomen supporters (zelfs Piko was terug van zijn BBQ aan de zee) het Koning Leopold 2 plein op voor het vervolg van een gezellige avond.
En die alcoholgeur? Die zou toch van de coach gekomen zijn. Gelukkig tijdens de match niks van gemerkt.
Volgende week wacht Gilde Geneiken voor match 7.
